Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis. Eksperimentinis barokas
Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis. Eksperimentinis barokas
Gegužės 6 d. 21.30 val. Pilies muziejaus Frydricho poternoje (Priešpilio g. 2, Klaipėda) vyks koncertas ,,EKSPERIMENTINIS BAROKAS“.
Dalyvaus solistai: Pavel Serbin (barokinė violončelė, Vengrija), Magdalena Ceple (barokinė violončelė, Latvija), Reinut Tepp (klavesinas, Estija)
Programoje: Jacob Klein der Junger, Johann Sebastian Bach, Georg Philipp Telemann, anonimas (Jeanʼo-Philippe’o Rameau kūrinių transkripcijos)
P L A Č I A U
Istorinė Pilies muziejaus Frydricho poterna virs barokinio dialogo scena. Barokinės violončelės virtuozai kartu su vienu žymiausių klavesinininkų iš Estijos kvies atrasti užburiantį XVIII a. muzikos kūrėjų pasaulį. Ateikite ir pasinerkite į magišką kelionę laiku, kurioje skambės nuostabūs baroko muzikos kūriniai!
Vakaro programa yra dedikuota barokinės violončelės repertuarui, siūlant pasižvalgyti, kaip XVIII a. muzikos kūrėjai ieškojo naujo kompozicinio konteksto. Anuomet violončelė buvo gana naujas solinis instrumentas. Pirmosios sonatos violončelei išleistos Italijoje apie 1697 m., tačiau užtruko laiko, kol kompozitoriai pradėjo rimtai traktuoti violončelę kaip solinį instrumentą. Antroji publikacija buvo 1717 m. išleistas Jacobʼo Kleinʼo jaunesniojo (der Junger) iš Amsterdamo sonatų rinkinys bosinei violai (taip anuomet vadinta violončelė). Jo inovatyvios harmoninės idėjos reiškėsi įvairių violončelės derinimų („discordato“) naudojimu, puikus pavyzdys – Jacobʼo Kleinʼo jaunesniojo sonata, Op. 3 Nr. 5.
Antrasis programos aspektas – transkripcijos menas. Atlikėjai siūlo išgirsti kūrinius iš mažai žinomos virtuoziškų transkripcijų dviem violončelėms knygos, išleistos Paryžiuje apie 1750 m., kurioje anoniminis kompozitorius aranžavo populiarias liaudies dainas bei Jeanʼo-Philippe’o Rameau operų fragmentus. Trečioji vakaro programos dedamoji – šiuolaikiniai eksperimentai, bandant rasti istorinį žinomų kūrinių pagrindą. Antai Georgʼo Philippʼo Telemannʼo dvylika fantazijų violai da gamba originaliai galbūt buvo sumanyti violončelei. Kitas pavyzdys – Johannʼo Sebastianʼo Bachʼo siuita violončelei d-moll Nr. 2, kurios prancūziškas stilius pabrėžiamas kūrinį pritaikant prancūziškumą labiau atskleidžiančiai koncerto dviem violončelėms su „basso continuo“ formai. Šių transkripcijų autorius – trio narys Pavel Serbin.
Eksperimentinis Barokas – Cello Klaipėda>>
Festivalio rengėjas – Klaipėdos koncertų salė
Koncerto partneris – Mažosios Lietuvos istorijos muziejus


